Thursday 8 February 2018

Glen Scotia "Double Cask"

Pirms laika publicēju komentāru, kurā izteicu savu viedokli par viskijiem bez vecuma norādes (NAS whiskies). Lai gan mēģināju būt korekts, būtu godīgi atzīt, ka es esmu skeptiski noskaņots pret šo viskiju kategoriju. Protams, ne visi NAS viskiji ir slikti. Pats esmu dzēris vairākus labus piemērus, taču katru nākamo pērku ar zināmu baiļu devu.
Piektdien biju iegriezies Spirits & Wine. Pamanīju, ka plauktā uz akciju ir Glen Scotia “Double Cask” no salīdzinoši nesen atjaunotās produktu līnijas. Jā,vecuma norādes nav. Jā, atkal mahinācijas ar mucām. Bet nu... Ņemot vērā, ka divi citi jaunās sērijas viskiji (15 yo & Victoriana) man patika itin labi, nolēmu noriskēt.

Ko es par šo viskiju zinu?

Tas nāk no Campbeltown reģiona, kurā šobrīd ir tikai trīs darītavas. Nevar runāt par kādu konkrētu vienojošu garšas profilu, kas raksturo šos viskijus, bet, ņemot vērā, ka tie nāk no mazas pussalas, var sagaidīt zināmu sāļumu. Pārējais jau atkarīgs no mucu ietekmes un darītavas meistaru izvēles (skat. Springbank darītavas produktus). 


No Glen Scotia konkurentu pārstāvja zinu arī to, ka pašreizējie Glen Scotia īpašnieki (kam pieder arī Loch Lomond) mēģina celt kompānijas vērtību, pudelēs pildot viskiju, kas ir vecāks & rūpīgāk briedināts nekā vidējais šīs darītavas produkts. Kvalitātes “bums” tātad varētu būs īslaicīgs.
Konkrēti par “Double Cask” esmu lasījis, ka tas ir aptuveni sešus gadus vecs. Ja pareizi saprotu, galvenokārt briedināts ex-burbona mucās. “Double” nāk no tā, ka viskijs kādu brīdi pavada šerija mucās. Ja mani avoti nemelo, tad tie ir seši mēneši, kas priekš tika jauna viskija varētu arī pietikt. 


Kā tas garšo?

Ar prieku varu paziņot, ka pat pēc vairākām glāzēm tas garšo ļoti labi.
Šerija ietekme ir maiga un neuzbāzīga. Nešķiet, ka tā maskē kādas nepilnības. Garšā & smaržā dominē burbona saldums un maiga sāļā nots, kas šo viskiju padara izteiksmīgāku. Nevaru teikt, ka “Double Cask” tur līdzi saviem vecajiem brāļiem, bet jāuzsver, ka tas negaršo raupji. Jā, tas ir jauns un ņiprs, bet šķiet, ka īsais mūžs pavadīts labas kvalitātes mucās.

Vienīgais, ko es varētu pārmest, ir, ka tas dažbrīd pārāk atgādina burbonu. Faktiski sāļā nots ir vienīgais, kas pasaka, ka viskijs nāk no Skotijas, nevis ASV.

Vērtējums: 8/10 
Viskijs pašlaik ir uz akciju. Par šādu cenu to var droši pirkt, ņemot vērā, ka par līdzīgu cenu ir līdzīgas (nevis augstākas) kvalitātes viskiji. Ja patīk Springbank un vecāki Glen Scotia, nebūsiet vīlušies.